Kitap Ağacı İzmir Buluşması

Ah kitap...
Sen ne güzel şeysin...
Sen nelere kadirsin...
Ne güzelliklere vesilesin öyle...

Kitap aşkımı bilmeyen yoktur herhalde. Bir çocuğu nasıl oyuncakla, şekerle kandırabilirseniz beni de kitapla öyle kandırabilirsiniz efendim :)


Evet kitapları çok seviyorum, okumayı, kokusunu içime çekmeyi, kapağını okşamayı, onu bağrıma basmayı...
Okurken notlar alıyorum, sevdiğim, beğendiğim cümlelerin yanına renkli not kağıtları yapıştırıyorum. Sonra o cümleleri deftere yazıyorum. Altını üstünü çizmiyorum satırların. Kitabımı karalayamam ben. Bir kitabı okuyup bitirdiğimde o kitabın okunduğuna dair hiç iz bırakmam. Sayfaların kenarlarını kıvırmam. Kapaklarını bükmem.

Ve yalnız olmadığımı biliyorum. Kitap okumayı seven insanları seviyorum. Etrafımda daha çok okuyan insan görmek istiyorum. İstiyorum ki insanlar her yerde her koşulda kitap okusunlar. Hiçbir bahanenin ardına saklanmadan okusunlar, düşünsünler. Etraflarına ışık saçsınlar. Bir anne çocuğuna okusun önce, sonra anne baba çocuk hep beraber okusunlar, çocuk arkadaşlarıyla okusun, arkadaşları da okusun, okumak denize atılan taşın sebep olduğu dalgalar gibi yayılsın ve sonsuza kadar sürsün. 
"Okuyun diyor, okuyun. Çünkü mürekkebin akmadığı yerde kan akıyor." (Ali Şeriati)

Okumayı seven insanları seviyorum dedim ya, bu konuda da yalnız değilim işte. "Kitap Ağacı" diye kocaman bir ailenin parçasıyım artık. "Okudukça büyür insan" diyerek çıkmışlar yola ve gerçekten de okudukça büyüyoruz, her geçen gün çoğalıyoruz. Okumayı seven herkesi aramızda görmek istiyoruz.

27 eylül cumartesi günü gerçekleştirilen etkinlik İzmir'deki 6. etkinlik olsa da benim için ilkti. İçlerinden sadece bir kişiyi tanıdığım 20-25 kişilik bir topluluğun yanına giderken biraz çekinmiştim açıkçası. Ama birbirimizin ellerini sıkıp isimlerimizi söylerken gözlerimizin içi gülüyordu. Bizi orada bir araya getiren ortak bir sevgiydi ne de olsa. Fesatlık, içten pazarlık, sinsilik, yüzüne gülüp arkadan iş çevirme yoktu. On dakika içinde herkes birbirini uzun süredir tanıyor gibiydi. 





Bu, sezonun ilk buluşmasıydı. Benim gibi yeni katılanlar için bir nevi tanışma toplantısıydı. Herkes kendi kitaplığından bir kitapla gelmişti. Gelen kitaplar kura ile yeni sahiplerinin oldu ve böylece herkeste bu buluşmaya ait bir hatıra kalmış oldu.



Agatha Christie'nin Kader Kapısı kurada bana çıkan kitap. Yanındaki güzel ayraçlar ve zarflar da bu etkinliğin organizasyon sorumluları @cosguntulin (Nam_ı diğer Agresif Prenses) ve @eylulgunaydinlar ın el emeği göz nurları. Onlara buradan sonsuz teşekkürlerimi yolluyorum.

Şimdi bu toplaşmaların amacı tam olarak nedir yani diyorsunuz sanki. Şöyle ki, kitap ağacı ailesi her ay katılımcıların oylarıyla seçilen bir kitabı okuyor. Bu toplantılarda öncelikle o kitaba dair sohbetler gerçekleşiyor. Arada kitap ve yazar tavsiyeleri oluyor. Yukarıda gördüğünüz gibi kitap kurası gerçekleşiyor. Başka şehirlerde bu etkinliklere yazarlar da davet etmişler, ilerleyen zamanlarda aynı yazarların İzmir'e de geleceğini söyleyeyim hadi :)

Ay çok kıskandım, ben de istiyorum diyorsanız hiç düşünmeyin, gelin. Bundan sonra her ayın son cumartesisi buluşuyoruz. Ama ben İzmir'de değilim diyorsanız da sorun değil. Ankara, Antalya, Bursa, Aydın ve daha bir çok şehirde bu etkinlikler düzenleniyor.
Nasıl ulaşıcam, nasıl haberim olacak diyorsanız alın size kaynaklar:

Kitap Ağacı web sayfası için tıktık

İnstagram hesabı: @kitapagaci #kitapagaci
Benim İg hesabım: @burcuuuuk

Facebook hesabı için: tıktık

E ben daha ne yapayım yani?
Hadi bekliyoruz.
Kitabınızı unutmayın gelirken :)

17 yorum:

  1. canim benim hosgeldin aramiza iyi ki de geldin ne guzel geldin :))

    YanıtlaSil
  2. Oradaydım demekten onur duyduğum ender zamanlardan biriydi. Seni ve gelen herkesi tanımak büyük keyifti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur,
      ben de aynı onuru taşıyorum. Sizi tanımak çok güzeldi ve daha da güzel olacağına inanıyorum :)

      Sil
  3. Ne güzel :) Kitap ağacına benzer bir uygulamayı ben ortaokulda 3-5 arkadaşımla yapmaya çalışmıştım. Toplanıp, kitap okuyup, kitaplardan konuşuyorduk, her hafta birimizin evinde. Çok keyifliydi.
    Ben de senin tersine, satırların altını çizmeyi severim. Emanet kitap almayı da o yüzden sevmem, illa ki çizeceğim beğendim yerleri. Sonra yıllar yıllar sonra o kitabı elime aldığımda altını çizdiğim satırları yeniden okuyacağım, seviyorum öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak sen, meğerse senin içinde bir kitap ağacı varmış :)
      İşte tam da bu yüzden gelmelisin...
      Kitabını çizmeyi seven çok, o da ayrı bir zevk demek ki :) Ama o emanet kitap konusunu ben de hiç sevmiyorum çünkü okuduğum bir kitabı geri vermekten nefret ediyorum :)

      Sil
  4. Valla çok güzel bir etkinlikmiş Burcu'm, kitap okumayı sevmeyenden, Atatürk'ü sevmeyenden, bir de kedi sevmeyenden korkacaksın zaten:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Müjde ablam :)
      Bir çoğumuz için vazgeçilmez üçlü :)

      Sil
  5. Çok imrendim ben :( Bir kitap delisiyken bir anda bambaşka şeylerle uğraşmaya başlayınca, öyle uzak kaldım ki kitaplara. Okumayı özledim. Sana iyi eğlenceler bu güzel etkinliklerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için önceliklerin farklı, sonuçta bir kitap kurdu ilelebet kitap kurdudur :)
      Bence sen kızına okuyacağın masal kitaplarını seçmeye başlasan daha iyi edersin :)
      Sevgiler :)

      Sil
  6. Ne güzel bir etkinlik olmuş bende kitap ağacını instagramda takip ediyorum :)Nice güzel buluşmalariniz olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz :) Gerçekten çok güzeldi :)

      Sil
  7. İşte internet böyle bir şey... Birbirinden habersin ama aynı tutkuyu, hobisi, merakı paylaşan insanları biaraya getirebiliyor... Çok güzel olmuş ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle...internetin güzel ve faydalı tarafları işte :)

      Sil
  8. Ne kadar güzel... Gerçekten kıskandım... Çok güzel bir etkinlik... Ben de takibe alacağım... Teşelkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Cicili bicili şeker mi şeker bir bayram geçirmen dileğiyle iyi bayramlar :)

    YanıtlaSil