17 Mart 2015 Salı

Sürdürülebilir Ormanlar İçin!!!


Merhaba,
malum bu sıralar pek fazla kitap okuyamadığımdan televizyona sarmış durumdayım. Hal böyle olunca da araya reklamlar da giriyor mecburen. Gerçekten sinir olduğum, kafa göz dalmak istediğim reklamlar olduğu gibi sevdiğim reklamlar da var, Sofia'nın "Ormanlar havluya dönmesin yurdumda!" sloganıyla gönlümü çelen reklamı gibi.
Sofia markası reklamda ürünlerini sadece endüstriyel amaçlı üretilen ağaçlardan ürettiğini söylüyor. Bu, günümüzde yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalmış olan ormanlarımız ve yarınlarımız için çok önemli. Özellikle de orman katletme konusunda çok başarılı bir hükümetimiz varken!


Reklamı izledikten sonra eşim, bundan sonra bu markayı tercih edelim o zaman dedi. Ben de öncelikle araştırmak istedim ve diğer markaları da biraz kurcaladım. Doğa için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız diye düşünüyorum. Yapmalıyız ve ön ayak olmalıyız. Çevremizdeki herkese bildiklerimizi, öğrendiklerimizi aktarmalı ve fikir alış verişi yapmalıyız. Doğayı oturduğumuz yerden sevemeyiz, kendimizi kandırmayalım.

İşte benim araştırma sonuçlarım:

Sofia'nın üreticisi olan Lila Kağıt (tık tık), Orman Koruma ve Gözetim Zinciri Sertifikası'na sahipmiş. Lila Kağıt, Sofia markası ile Türkiye’de endüstriyel orman ağaçlandırması yapan en büyük özel şirket olan ENAT (Endüstriyel Ağaç Tarımı A.Ş.)'ın ilk ve tek sponsoru imiş. (tık tık) Lila Kağıt ayrıca Maylo, Berrak ve Nua Professional'ın da üreticisi. (Dip Not: Maylo markası 2010 Kasım ayından bu yana ürünlerin satışından elde edilen gelirin bir kısmını Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'na aktararak, çocukların eğitimine katkı sağlıyormuş.)

Selpak da sürdürülebilir orman yönetimini destekliyor ve kullandıkları selülozun %100'ünü, kestikleri ağaçtan daha fazlasını diken ve yetiştiren, sertifikalı tedarikçilerden sağlıyormuş. (tık tık) Ayrıca 1-5 yılda doğada biyolojik olarak çözünen ambalajlar kullanıyorlarmış.

Selpak'ın üreticisi olan İpek Kağıt ayrıca Solo, Silen ve Servis markalarının da üreticisi ve sürdürülebilir orman yönetiminin destekçisi. (tık tık)

Viking Kağıt ve Selüloz A.Ş (tık tık) de Orman Yönetim Konseyi Koruma Zinciri Sertifikasına sahip ve Premia, Lily, Senso ve Select markalarının üreticisi.

Familia, Papia, Teno markaları Hayat Kimya tarafından üretiliyor, fakat internet sitelerinde sürdürülebilir orman yönetimiyle ilgili bir bilgi bulamadım! (tık tık)

Selpak haricindeki markaların internet sitelerinde ambalaj konusunda bir açıklama göremedim, belki de gözümden kaçmıştır. Ambalaj konusu da oldukça önemli. Satın alırken ürünün ambalajında "doğada çözünür" ifadesi aramayı ihmal etmeyin derim :)

Bu saydığım markaları eminim hepiniz biliyorsunuz. İçlerinde hem doğaya saygı gösteren hem de her bütçeye uygun markalar var. Neden biz de elimizden geleni yapmayalım ki?

Bu konuda daha çok bilgi sahibi olan arkadaşlar da bilgilerini paylaşırlarsa çok sevinirim. 

12 Mart 2015 Perşembe

Daha Zaman Çok Ama Boş Durmak Yok :)

Ne zormuş be anne olmak!
Tamam henüz doğurmamış olabilirim ama bence annelik bebeğin rahme düşmesiyle birlikte başlayan ve ömür boyu devam eden bir süreç.
Bugün 15. haftamıza girdik. Zaman çok yavaş geçiyormuş gibi geliyor bana. Mide yanmasından başka hiçbir hamilelik belirtim yok. Göbeğim eskiden ne kadarsa hala o kadar. Kilo da aldım ama onlar vücudumun başka başka bölgelerine yerleştiler sağ olsunlar!

6 Mart 2015 Cuma

GENÇ YETENEKLERLE KÜÇÜKÇİFTLİK PARK’TA BULUŞUYORUZ!

Son senelerde sanat alanında yapılan yatırımlar ve etkinlikler gün geçtikçe artıyor ve gelişiyor. Özellikle İstanbul’da hayat bulan bu tarz etkinliklerden biri var ki, çok kısa sürede hem kendine has tarzı hem de izlediği yol ile oldukça ses getirdi. Bundan 2 sene önce, ulaşılabilir sanat alternatifi olarak yola çıkan ve her yıl yeni sanatçıların üretimleriyle gelişen Mamut Art Project’ten bahsediyoruz. Mamut Art Project bu sene Akkök Holding’le birlikte yoluna devam ediyor. Akkök Holding gibi güçlü şirketlerin genç sanatçılara destek olması, hiç şüphesiz ülkemizde kültür sanatın gelişmesinde ve yaygınlaşmasında önemli rol oynuyor. MAP’15 by Akkök hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, www.mamutartproject.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Proje, genç sanatçıları, koleksiyonerler, galeriler, kültür-sanat kurumları ve sanatseverlerle galeri, müze, atölye gibi alışılagelmiş mekanların dışında, bir araya getirmeyi hedefliyor. 

İsmini de insanoğlunun mağaralarda keşfedilmiş ilk çizimlerinde en çok görülen figürlerden biri olan “mamut”tan alıyor. Bir başka deyişle, “Mamut” bu projede sanatçıların büyük kitlelere göstereceği ilk eserlerini simgeliyor. 

Mamut Art Project 2015 by Akkök’ün her yıl alanında uzman farklı isimlerden oluşan jürisi bu sene, Agah Uğur, Başak Şenova, Eda Kehale Argun, İnci Eviner ile Osman Erden'den oluşuyor. Jüri bu yıl başvuruda bulunan 1000’e yakın portfolyoyu değerlendirdi; yurtiçi ve dışından toplam 56 genç sanatçının 400 adet eserini sergilemeye layık buldu. Projeye bu yıl İstanbul, Ankara ve İzmir’in yanı sıra Diyarbakır, Konya, Nevşehir, Van, Karabük, Malatya, Kırklareli, Edirne’den genç sanatçılar da ilgi gösterdi. Mamut Art Project 2015 by Akkök, bu sene sınırlarını Türkiye dışına taşıyarak Fransa, Ukrayna, Almanya, ABD, Avustralya, Hollanda, Bulgaristan, İsviçre, İran’dan sanatçıların da ilgisini çekti. 

Nerden çıktı bu Mamut?
Bu yıl 26-29 Mart 2015 tarihleri arasında KüçükÇiftlik Park’ta düzenlenecek olan Mamut Art Project by Akkök, fotoğraf eğitimi alan Seren Kohen’in girişimi ve sanat tarihi ve kültür politikaları üzerine çalışmalar yapan Tuba Kocakaya’nın sanat direktörlüğünde gerçekleşiyor.

Mamut Art Project 2015 by Akkök, her sene sanatseverlere yeni sanatçıları keşfetmeleri ve uygun fiyatlar ile ilk koleksiyonerlik adımlarını atabilmeleri için alternatif bir platform yaratıyor.

Bu sene sanatseverleri neler bekliyor?
Genç sanatçıların eğilimlerini, değişen trendleri yansıtan önemli bir platform olma rolünü de üstlenen Mamut Art Project 2015 by Akkök sergisine gelenler özellikle resim alanında bu sene farklı tarz ve tekniklerdeki çalışmaları görme fırsatı bulacaklar. Sergide ayrıca video art çalışmalarının yanı sıra fotoğraf ve güncel sanatın giderek gelişen ve cazibesi artan bir alanı olarak nitelendirilen sound art örnekleri de 26-29 Mart 2015 tarihleri arasında KüçükÇiftlik Park’ta izleyici ile buluşacak.

Bu günlerde karşınıza “Mamut çıkabilir!” dikkatli olun… 
Mamut Art Project 2015 by Akkök projesi çerçevesinde Pera, Sakızağacı, Maçka, Pangaltı, Etiler Akmerkez, Bağdat Cad. Kaya Taksi başta olmak üzere İstanbul genelindeki taksi duraklarında “Mamut sağolsun!” yazılı taksilere rastlayabilirsiniz.

Siz de eserinizi sergileme şansı yakalayın!

Akkök Holding ve Mamut Art Project’in birlikte gerçekleştirdiği #yourartismyheart etkinliğine katılan 3 kişi eserini etkinlik süresince Akkök Lounge’da sergileme imkanına sahip olacak. Katılmak için çektiğiniz fotoğrafı Instagram ya da  Twitter hesabınızdan #yourartismyheart hashtagiyle paylaşmanız gerekiyor. Yarışma hakkındaki detayları www.yourartismyheart.com adresinde görebilirsiniz. Ayrıca gönderdiğiniz fotoğrafın daha fazla oy alması için buradan arkadaşlarınıza da gönderebilirsiniz. 

Bir boomads advertorial içeriğidir.

4 Mart 2015 Çarşamba

Duman ve Gümüş

Bugün de kızlarıma çalışayım dedim. Hep bebiş hep bebiş olmaz ki, biraz da ablaları işgal etsin şu blogu değil mi ama :)

3 Mart 2015 Salı

Elma Sorunsalı!

Bir Amasya'lı olarak, en sevdiğin meyve ne diye sorsanız kesinlikle elma derim. Hatta eşim de ara sıra beni elma yanak diye sever. Elmayla bağımız kuvvetlidir yani. Özellikle de hamilelikle birlikte gelen mide sorunlarımda beni en rahatlatan yiyecektir kendisi. Sarı olur, kırmızı olur, Amasya olur, hiç fark etmez. Evde her daim elma bulunmalıdır. İşe gelirken de mutlaka çantama atar, ara öğün yaparım kendisini. Gerçi benim bu sıralar analar aralar baya karıştı ve fazlalaştı ama olsun. Hayatımın bir daha hiçbir döneminde vicdan azabı çekmeden kilo alamayacağım nasıl olsa. (Yine de abartmamakta fayda var :)

2 Mart 2015 Pazartesi

13 Haftalık Hamilelik Maceramız :)

Merhaba!
Ne zamandır yazmak istiyordum, bugüne kısmetmiş.
Bu sıralar yazacağım yazılar sizi biraz sıkabilir ama ne yapayım, benim için büyük heyecan, yazmazsam çatlarım. Hem belki benim gibi gece gündüz anne bebek bloglarında gezinenler denk gelir de okurlar :)
E anlamışsınızdır artık ne yazacağımı, hamilelik maceramın başlangıcından bugüne neler yaşadım, neler hissettim falan filan :)
Buradan sonrasını merak etmeyip okumayı bırakabilirsiniz, gücenmem, vallahi...Ama belki de bu hormonlar yüzünden gücenebilirim de, bilemedim, zira şu aralar öyle saçma alınganlıklar yapıyorum ki :)
Neyse...