Moda Sensin!

Kaç yaşına geldim, hala şu moda denen şeyden anlamıyorum yahu. Hayatımın hiçbir döneminde bu senenin moda trendleri neymiş diye merak etmişliğim de yoktur. Ben sadece bütçemin elverdiği ölçüde kendime yakışanı giymeyi seçtim, bunda ne kadar başarılı olduğum tartışılır, o ayrı :)


Belli bir yaşa gelinceye kadar zaten hep annemin ördüğü kazakları giydim. Sağ olsun annem hiç üşenmez türlü çeşitli kazaklar hırkalar örerdi. Elleri kolları ağrırdı ama yine de ses etmezdi. Sonra büyüdük, gözümüz açıldı da beğenmez olduk o el emeği göz nurlarını. Şimdi bir dünya paraya satıyorlar kaba kaba örgü kazakları, alıp da giyer miyim acaba?

Siz de fark etmişsinizdir mutlaka, moda artık yetişkinleri aştı, çocukları hedef aldı kendisine. Tartışmalı reklamlar bile yayınladı hatta bazı markalar. Hem çocukların hem de ebeveynlerin beğenisini kazanmak için her yolu deniyorlar, bunu yaparken de işin psikolojik boyutunu düşünmüyorlar tabi ki...

Son zamanlarda çokça vakit geçirdiğim instagramda da takip ettiğim bir çok anne adayı, hamile bayanın daha çocukları doğmadan alıp kenara koydukları şeyleri görseniz zaten şaşar kalırsınız. Türlü çeşitli bebek takımları, hastane çıkışı için ayrı ve daha da özel 

Neyse, bildiğim konular değil, bu kadar ahkam kesmek yeter de artar bile...

6 yorum:

  1. Tüketim çılgınlığını çocuklara da aşılamak gerekir tabii ki (!) ben de bir anne değilim ama annelerden duyuyorum asla şu renkten başka renk giymez, hanımefendiye bir şey beğendiremiyoruz ya da şu markadan başka marka giydirmem çocuğuma tarzında laflar. Çocuklara asıl önemli olanın temiz, düzenli giyinilmesi olduğunu ve kıyafetin insanı yüceltmeyeceği ya da aşağıya çekmeyeceğini öğretmek daha gerekli gibi geliyor bana.

    YanıtlaSil
  2. Ben de anlamam o dediklerinden:)bana ne yakışırsa odur moda:)

    YanıtlaSil
  3. En fazla bir hafta giyileceğini düşündükçe insan üzülüyor gerçekten..

    YanıtlaSil
  4. oğluma kazandıramadığım bir diğer alışkanlık , giyim düşkünlüğü , sevinsem mi bazen de üzülsem mi hiç bilemiyorum :) yeni annelik hevesinde , ben yapamadığımdan , yapanları mazur görüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısın, tam bir çılgınlık var ortada... Daha ilk doğdukları günden itibaren çocuklar böyle yetişiyorlar ve ileride nasıl bireyler olacakları konusu tam bir muamma... Tamam her bebeğin güzel birkaç takımı olur, hatta saklarsın onları ileride ama bu kadar abartmak çok aşırı... Çevremde denk geldim, her kıyafeti bir defa giydirmeyi bile başaramamış anneler var. Çocuk büyüdükçe giyemiyor, sırası gelenleri hiç giyememiş oluyor... Fena fena fena...

    YanıtlaSil
  6. Yorum yazıyordum, yanıt kutucuğu bir anda bembeyaz oldu!!!
    Eksik falan bir şeyler gelebilir yani:)

    Diyeceğim özetle şuydu; neyle rahatsan, neyle rahat hissediyorsan modan odur.
    Nokta.


    :)

    YanıtlaSil