Diriliş/Nisan'da Okuduklarım/Nisan'ın ikinci Kazananı

Nisan da bitti. Yaz mevsimine son bir ay kaldı ve biz sıcaklardan yakınmaya başladık bile. Üstelik çok değil, bir hafta önce havalar ısınsa artık diye isyan eden biz değilmişiz gibi :)

Dün direksiyon sınavı vardı. Son ana kadar çok rahat olduğumu düşünüyordum, ama sınav yerine gittiğimde oldukça stresli olduğumu fark ettim. Hocalar gözümü baya korkutmuştu. İşin aslı hiç de öyle değilmiş. Direksiyonun başına geçtikten sonra ne stres kaldı ne heyecan. Zaten komisyondaki hocalar da çok rahattı. Sohbet ede ede parkuru tamamladık. Çoğu yerde de yapmam gerekenleri onlar söyledi, buna bir anlam veremedim, o da ayrı mesele. Neyse haticeye değil neticeye bakalım. Ehliyeti aldım mı aldım. Buradan kendimi tebrik ediyorum :)


Bugünün de tatil olmasını fırsat bilerek dün gece 10 da eşimle film izlemeye karar verdik. Uzun zamandır izlemek istediğimiz "Diriliş"i izledik. Film iki saat otuz beş dakika sürdü. Uyumaya gittiğimizde saat 1 di, sabah da 6.30 da "anniiiiii" sesiyle uyanınca, ki filmin etkisi yüzünden gece de uyuyamadığımı hesaba katarsak, şu an zombiden halliceyim. Peki buna değdi mi diyecek olursanız, vallahi bilmiyorum. Filmin konusu süperdi diyemem ama manzarası çok güzeldi :) Sırf o dağlar, ormanlar, şelaleler için bile izlenir yani. Leonardo'nun Oscar'ı hak eden oyunculuğu da artısı olur. Filmde sevmediğim tek şey "vahşet"ti. Filmi başından sonuna kadar karnımda bir krampla izledim.Gerçi filmin geçtiği dönemi düşününce vahşet içermesi çok doğal aslında. Kan tutması gibi derdi olmayanlar izleyebilir.

Bu ay 4 tanecik kitap okumuşum.
Beyaz Tuval' den ve Göğü Delen Adam'dan bahsetmiştim zaten. (İsimlerin üzerine tıklayarak yazılarına ulaşabilirsiniz.)
Bir de Stefan Zweig'den "Yakıcı Sır" ile Alper Canıgüz'den "Oğullar ve Rencide Ruhlar" kitaplarını okudum. Zweig okumayı çok sevdiğimi daha önce söylemiştim. Bütün eserlerini okuyacağım. Hatta elimde biyografisi var, İmkansız Sürgün, onu da en kısa zamanda okumak istiyorum. Zweig'in kitaplarında konular basit oluyor, ama öyle bir anlatıyor ki, kitapta vermek istediği duyguları iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Sanki okumuyorsunuz da bizzat siz yaşıyorsunuz gibi. Biyografisini ve birkaç eserini daha okuduktan sonra bir "Zweig" yazısı yazmayı çok istiyorum.

Oğullar ve Rencide Ruhlar da okuduğum ilk Canıgüz kitabıydı, muhtemelen de son olacak. Kitap beş yaşında bir çocuğun gözünden anlatılıyor. Bu çok bilmiş, büyümüş de küçülmüş çocuğun bir cinayete tanık olması ve bu cinayeti çözmeye çalışması anlatılmış kitapta. Zaman zaman tebessüm etmeme sebep olsa da bana pek hitap etmedi açıkçası.

Ve gelelim Nisan ayının ikinci kazananına. Bu defa öyle uzun uzun görselli bir çekiliş yazısı hazırlayamadım, kusura bakmayın. Ancak yine kazananı random.org ile belirledim.
"Burası Hayal Kahvesi" bloğunun sahibi sevgili Ebemkuşağı'nı tebrik ediyorum. Hediye Kitap Listesi'nden seçeceğiniz üç kitabı ve adres bilgilerinizi birtutamyagmur@gmail.com adresine bekliyorum.

21 yorum:

  1. Demek sen de direksiyon sınavına girdin ben de mayısın ortalarında gireceğim, sana tebrikler darısı başıma :). Umarım bana da yardım ederler :). Şans ve yardıma ihtiyacım olacak gibi :).

    Canıgüz sevmedin demek :(, üzüldüm çünkü ben çok severim blogdada hep öneririm hatta :). O okuduğun kitabın serisi var ve üçüncüsünü de yazar hazırlıyor, ben de merakla bekliyorum :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      darısı başına. Hiç heyecan yapma, halledersin bence :)
      Canıgüz'e ilerde bir şans daha veririm belki, hatırın için :)

      Sil
  2. Ehliyeti almana coook sevindim evden çıkmaya kendinle kalmana inan ki çok yardımcı olacaktır kısa bir tur bile🤗
    Gözün aydın tebrikler💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değmesin Yağlı Boya,
      çok teşekkür ederim :)
      Ehliyeti almak için direksiyon derslerine gitmek bile süperdi :)

      Sil
  3. Yine mi ben kazanamamisim 😁 kader okumami bilgilenmemi istemior demekki 😁 hayrli olsun diyorum arkadaslarima severek okucaklarina eminim 💕💕😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annesi'nin Prenses'i,
      Ben inanıyorum, sana da çıkacak :)

      Sil
  4. Bir ayda dört kitap oldukça iyi bence.Ehliyet için de tebrik ederim.Kendimi de çekiliş için tebrik ediyorum.En kısa zamanda irtibata geçerim.Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebemkuşağı,
      teşekkür ederim. Kitaplarını biraz önce postaya verdim. Keyifle okursun umarım :)

      Sil
    2. Bugün kitaplar elime ulaştı.Çok mutlu oldum.Çok teşekkür ederim.:)

      Sil
  5. öncelikle ehliyetin hayırlı olsun diyelim o zaman, çekilişi kazanan arkadaşı da tebrik ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma Üzmez,
      çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Hey hey!Merhaba :)
    Ben de Zweig'e bayılıyorum ama şu Göğü Delen Adam'ı okumak bir türlü nasip olmadı :/
    Diriliş Oscar'lık bir film ama sırf Oscarlık olduğu için izlemedim.Garip biliyorum :) Ama nedense Oscar ödüllü filmlerden beklentim çok olunca,izlediğimden beklediğimi gram bulamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Lahzanın Aksi,
      hoşgeldin :) Ne güzel bir Zweig sever daha. Dernek mi kursak acaba :)
      Diriliş'i izle bence, güzeldi.

      Sil
  7. hayırlı olsun ehliyetin ki :)

    YanıtlaSil
  8. Ehliyet için tebrik ederim. Ben ehliyeti alalı beş yıl oldu ama almakla kaldım. Bir gün düzenli araba kullanırım herhalde :-)

    Zweig'in bütün kitaplarını okumayı ve onunla ilgili bir yazı yazmayı ben de istiyorum ama çok fazla kitabı var. Yakın zamanda bunu yapabileceğimi sanmıyorum. Sen yazarsan zevkle okurum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule,
      teşekkür ederim. Benim ehliyette bir süre bekleyecek, zira henüz arabamız yok :)
      Aslında tüm kitaplarını okumayı beklersem o yazıyı ben de yazamam, dediğin gibi çok kitabı var. Ama beklemeyeceğim. Bi ara yazıp okudukça da güncellemeyi düşünüyorum.

      Sil
  9. Çocuk gözünden anlatılan kitapları ben de pek sevemiyorum. Açıkçası çok az kişi başarılı olabiliyor. Çoğu zaman bir çocuk değil de büyük insan konuşuyormuş gibi oluyor. O zaman da itici oluyor. Bir tek "Bülbülü Öldürmek" güzeldi.

    YanıtlaSil
  10. ehliyet tebriks :) rencideyi okudum evet basitti. zweig ise şimdilerde ülkemizde gözde. diriliş izlemedim ama oyuncu iyi vallası :)

    YanıtlaSil
  11. ehliyetin hayırlı olsun.. kazasız belasız inşallah..

    YanıtlaSil
  12. Hiç Zweig okumadım ama hep merak ediyorum. Aslında bütün kitap severlerin genel isteğidir. Hepsini aynı anda okumak işte öyle yapamayınca da hepsine yetişmek mümkün görünmüyor ;)

    YanıtlaSil